מי נשאר בבית עם הילד החולה?

קמים בבוקר לילד בן השש יש חום.  אחד ההורים צריך להשאר איתו בבית כי אין סבתא זמינה לשמרטף, וקשה להשיג בייבי סיטר בהתראה קצרה.

סצינה מוכרת בכל בית בו יש ילדים קטנים. הוויכוח מתחיל: מי יישאר בבית לטפל בו? הוא מנהל מחלקה בחברה, והוא 'ממש ממש חייב ללכת לעבודה כי יש לו פגישות ופרזנטציה נורא חשובה מול משקיעים'.

ניחוש קל- מי יישאר בבית עם הילד החולה?

'סצינת הילד החולה', אומרת נרדי, הוא אחד הוויכוחים השכיחים בין זוגות, הורים לילדים קטנים. 'הוא חייב ללכת לעבודה, לרוב, שעת עבודה שלו, שווה יותר משעת עבודה שלה'. לפעמים הוויכוח מסלים, ואז מטיחים זה בזו מילים והאשמות. והילד? עד להטחת האשמות והמריבה ביניהם, לומד ומפנים מודל הורי.

לאחר שלב ההתאהבות מגיע הילד הראשון ובני הזוג נדרשים להפנות אנרגיות פיזיות ורגשיות לטיפול בתינוק. שלב המעבר להורותעלול לגרום בקרב זוגות רבים תחושת מתח ולחץ נפשי, דאגות וחרדה, ולפי גוטמן, חוקר הזוגיות, אצל 67 אחוזים מהזוגות הצעירים זהו גורם לאי שביעות רצון מהנישואים.

אחד הממצאים המעניינים והמפתיעים ביותר שהתגלה במחקרים: גם בקרב בני זוג צעירים ולמרות המהפכה הפמיניסטית, חלוקת התפקידים בין בני הזוג היא ברובה מסורתית ושמרנית: האישה אחראית לבית; הגבר כמפרנס. הבעל ה״מתקדם״ אולי עוזר במשימות רבות, כולל הטיפול בילדים ונשים רבות חוזרות למשרות חלקיות וכך מתקבע עוד יותר חוסר השיוויון בין בני הזוג.

מחקרים מראים שככל שיחסי הכוחות נתפסים שוויוניים – כך עולה שביעות הרצון של האישה מנישואיה וההיפך- כשיחסי הכוחות אינם שוויוניים, הדבר תורם לעלייה ברמת השחיקה הנפשית של האישה.

מה עושים?

אצל זוגות שהכירו זה את זה לעומק, כיבדו והעריכו זה את זו, לידת הילד הראשון לא גרמה לירידה בשביעות הרצון בנישואיהם, כי ההיכרות והכבוד ההדדי, שמרו על הנישואים שלהם מפני המהפכה שהתחוללה בחייהם והם באים 'זה לקראת זה' באופן שגרתי, כך לדברי הפסיכולוג גוטמן. לכן, כדאי להיערך למצבים כאלה ולדאוג לחלוקה שוויונית יותר בנטל שכן, ההדדיות, היא הכוח המניע והיא הלב של המחוייבות בנישואים.

מאת:  לי ליבר

מטפלת רגשית M.A.   באמצעות אמנות ופסיכודרמה

דוקטורנטית לפסיכואנליזה, פרשנות ותרבות.

יש לך שאלות? רוצה להתייעץ?

מוזמנות ומוזמנים לשלוח אלי שאלות –

Leelieber10@gmail.com

קישור לפרסום בעיתון 'במת השרון'-

https://www.facebook.com/107225717475416/posts/166642121533775/?sfnsn=mo

תמונה מי נשאר עם ילד חולה